Pytanie:
Czy ciężar samolotu lecącego na niebie jest przenoszony na ziemię?
enbin zheng
2019-12-14 05:37:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy ciężar samolotu lecącego na niebie jest przenoszony na ziemię?Czy ciężar osób pływających w basenie jest również przenoszony na ziemię?Jak możemy to udowodnić?

„Jak to udowodnić?”Umieść zlewkę częściowo wypełnioną wodą na wadze belkowej.Zrównoważ system.Ułóż korek.Obserwuj, jak zachowuje się waga.Spróbuj ponownie, ale tym razem opuść gęsty przedmiot na sznurku, nie pozwalając mu dotknąć dna.
@dmckee Samolot nie jest na niebie z wypornością.
@enbinzheng Zawsze zastanawiałem się, czy * całkowita objętość * powietrza wokół samolotu oraz samego samolotu nie jest w rzeczywistości tak gęsta, jak powietrze otaczające tę objętość (nad skrzydłami znajduje się objętość powietrza o niższej gęstości);ponieważ różnica ciśnień jest jedyną rzeczą, która ostatecznie może cokolwiek podnieść.
@Peter-ReinstateMonica Gdy lampa jest zawieszona na suficie, jej lina również ciągnie.
@enbinzheng Cóż, wszystko * zawieszone w płynie. *
@Peter-ReinstateMonica "ponieważ różnice ciśnień są jedyną rzeczą, która ostatecznie może cokolwiek podnieść".Samoloty unoszą się z powietrza, opuszczając skrzydła z komponentem skierowanym w dół.
Wzrost ciśnienia na ziemię spowodowany samolotem o masie $ M $ lecącym na wysokości $ h $ wynosi w przybliżeniu $$ P = \ frac {2 M gh ^ 4} {\ pi (h ^ 2 + d ^ 2) ^ 3} $$ gdzie $ d $ jest odległością na ziemi od punktu bezpośrednio pod płaszczyzną.
@CountIblis Nigdy wcześniej nie widziałem tej formuły.Skąd to znalazłeś?Bardzo bym chciał, aby Twój komentarz przekształcił się w odpowiedź, jeśli nie jest to dla Ciebie duży problem.
@enbinzheng - „Samolot nie jest na niebie z pływalnością”.Właściwie w większości przypadków tak jest.Powietrze jest w takim samym stopniu płynem jak woda, a to pytanie równie dobrze można by zadać w odniesieniu do sterowca.
W tym artykule opisano rzeczywisty pomiar wagi przelatującego samolotu: [https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/achtergrond/het-wegen-van-een-vliegtuig-met-een-microbarometer]Niestety po holendersku, ale jest tłumacz Google.W skrócie: formuła, o której mowa w innych komentarzach, okazała się słuszna, mierzona za pomocą układu infradźwięków z barometrami na Grenlandii, poniżej lądującego samolotu typu Dash 7. Artykuł odnosi się do analogii ptaków, o której mowa w odpowiedzi poniżej.
Siedem odpowiedzi:
Dale
2019-12-14 07:57:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy ciężar samolotu lecącego na niebie jest przenoszony na ziemię?

Tak, w przybliżeniu z prędkością dźwięku.

Czy ciężar osób pływających w basenie jest również przenoszony na ziemię?

Tak

Jak to udowodnić?

Pływanie można ilościowo udowodnić za pomocą wagi kuchennej.Zważ obiekt, który będzie unosił się na wodzie.Napełnij miskę częściowo wodą.Zważyć bez przedmiotu, a następnie z nim.

Samolot można jakościowo zobaczyć na zdjęciach samolotu lecącego nisko nad wodą.

Jet over water

Ilustracja mnie nie przekonuje.Bliższą analogią do obiektu unoszącego się w wodzie jest obiekt unoszący się w powietrzu, balon i nie będzie widocznych fal z balonu unoszącego się nad oceanem.
Hmm, nigdy nie twierdziłem, że te dwie sytuacje są analogiczne.Nie jestem pewien, dlaczego uważasz, że powinny.
Dlaczego z prędkością dźwięku?Czy wpływa na to prędkość samolotu?
Dźwięk jest falą ciśnieniową, więc fale ciśnienia przemieszczają się z prędkością dźwięku.Wzrost ciśnienia na ziemi nie może narastać natychmiast, ale raczej musi rozchodzić się jako fala z samolotu, która porusza się z prędkością dźwięku.
Jeśli masz małego drona, możesz również najechać nim na wagę kuchenną i zobaczyć, że pokazuje on taką samą wagę, jak gdyby dron stał bezpośrednio na wadze.
@Hohmannfan Unoszenie się w powietrzu to nie to samo.
Więc jeśli muszę przewieźć 1 tonę papużek falistych i mam tylko 0,5-tonową ciężarówkę, nie mogę ich bezpiecznie przetransportować, mając co najmniej połowę z nich stale latającą wokół skrzyni ładunkowej ciężarówki?
@Jeeped zobacz https://www.youtube.com/watch?v=lVeP6oqH-Qo, aby zapoznać się z krótką wersją odcinka MythBusters, w którym to przetestowali
@Jeeped Od razu pomyślałem o tym starym żartu!W rzeczywistości jednak, zakładając, że tył ciężarówki jest mniej więcej zamknięty (nie jest hermetyczny lub papużki faliste mają kłopoty!), Wówczas ciężar papużek falistych zostałby przeniesiony na podłogę ciężarówki.Gdyby była to otwarta klatka, wówczas fala ciśnienia mogłaby przejść, a część tej masy mogłaby przenieść się w ten sposób na drogę poza ciężarówką.Tak więc, z wystarczająco wysoką ciężarówką i wystarczająco dużymi lukami w klatce, może to faktycznie zadziałać.
Chociaż zgadzam się, że ciężar w rzeczywistości musi zostać przeniesiony na ziemię, problem z obrazem polega na tym, że pokazuje on tylko, że występuje * zakłócenie * (na zdjęciu nie można naprawdę zmierzyć, jakie przemieszczenie występuje), a ponadto tylkow przypadku, gdy statek powietrzny znajduje się blisko ziemi.
@ Dale, w rzeczywistości ciśnienie, które gromadzi się pod skrzydłem, nie jest przenoszone na ziemię z prędkością dźwięku.To siła reakcji na ciśnienie pod skrzydłem jest jedynie wzrostem pędu podmuchem za skrzydłem
Chociaż obraz jest naprawdę fajny, nie jest tak rozstrzygający, jak powinien: samolot na obrazie najwyraźniej leci z prędkością ponaddźwiękową, strefa niskiego ciśnienia za falą uderzeniową jest podkreślona przez typowy stożek mgły.Tak więc to, co widać na powierzchni wody, jest w rzeczywistości zaburzeniem wody po uderzeniu w nią bardzo bliskim boomem dźwiękowym.I chociaż z obrazu niewątpliwie wynika, że energia samolotu jest przenoszona na powierzchnię wody, nie jest oczywiste, że w rzeczywistości istnieje dodatkowa siła netto działająca w dół, która działa na powierzchnię wody.
@Jeeped Nie ma problemu.To tak, jakbyś pozwolił gołębiom odlecieć z powrotem do gniazda.Nie potrzebujesz ciężarówki.Problem polega na tym, że zamykasz papużki faliste w dużym pudełku i pozwalasz im latać.Ty transportujesz duże pudełko.
@Michael i kilka innych, stąd moja „jakościowa” charakterystyka.Nie ma na celu ilościowego wykazania, że siła jest równa ciężarowi, tylko że istnieje siła, co wyraźnie widać na zdjęciu
Claudio Saspinski
2019-12-14 07:51:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gdyby samoloty leciały wyżej, aby uniknąć tarcia powietrza i przy znacznie większych prędkościach, krążyłyby po orbicie i żaden ciężar nie zostałby przeniesiony na ziemię.

Ale przy 900 km / h przyspieszenie dośrodkowe (V $ ^ 2 $ / R) wynosi około 0,1% g.Więc jego waga jest przenoszona w 99,9%.

Oczywiście ciężar obiektów pływających na wodzie jest przenoszony.Po prostu włóż dużo lodu do słoika z wodą, aby to sprawdzić.

Zwróć uwagę, że chociaż ciężar samolotu jest przenoszony, rozkłada się on na bardzo dużym obszarze poniżej, więc różnica ciśnień na poziomie gruntu jest pomijalna.
W przypadku orbity absolutnie istnieje siła między pojazdem a ziemią, ale zabawne jest to, że podczas lotu atmosferycznego z niską prędkością, w poziomie, siły aerodynamiczne równoważą siły grawitacyjne, na orbicie kręci się tylko z grawitacją w grze, więc masa pojazdów ciągnie Ziemię w jej kierunku, tak jak jest ona przyciągana w kierunku Ziemi, ale nie ma przeciwdziałającej siły aerodynamicznej, po prostu porusza się wystarczająco szybko, aby ominąć planetę.Tak więc przypadek orbity jest w rzeczywistości tym, w którym siły netto między ciałami, lot atmosferyczny ma wszystko anulowane.
@Dan Mills Masz rację.Siłę grawitacji między Ziemią a obiektem na orbicie można zmierzyć poprzez jej wpływ na przyspieszenie obu ciał.Ale nie jest przenoszony na ziemię w zwykłym znaczeniu tego wyrażenia.Gdyby samolot naprawdę mógł przyspieszyć bliżej prędkości orbity, ciśnienie atmosferyczne spadłoby w tym procesie.
@WorldSEnder czy można w przybliżeniu oszacować wielkość obszaru?na podstawie wysokości samolotu?(i prędkość ??)
Czy popełniam błąd matematyczny?900 km / h = 250 m / s.Promień Ziemi = 6 371 000 m.Przyspieszenie dostaję na 0,1% g
Popełniłem błąd matematyczny i poprawiłem odpowiedź.
Carl Berger
2019-12-14 17:26:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, siła nośna jest ostatecznie przenoszona na podłoże, dla teoretycznego „dowodu” (= obliczenia) można by prawdopodobnie zastosować koncepcję objętości kontrolnej w dynamice płynów i obliczyć równowagę pędu i równowagę ciśnień wokół powierzchni regulacja głośności.

Airplane w stabilnym locie poziomym:

Mówiąc prościej, rozkład ciśnienia wokół samolotu (głównie skrzydeł) generuje siłę nośną, jednocześnie wypychając powietrze w dół, aby zachować równowagę pędu. To samo w sobie wystarczy, aby zapewnić nośność.

Strumień powietrza skierowany w dół delikatnie popłynie w kierunku powierzchni ziemi i wywoła tam wzrost ciśnienia, ponieważ tam zostanie przekierowany, a tym samym przyłoży taką samą siłę nośną do ziemi.

W przypadku samolotu lecącego na dużych wysokościach strumień powietrza będzie ciągnął ze sobą otaczające powietrze z powodu tarcia w przestrzeni powietrznej, a tym samym będzie się rozszerzał. Ponieważ pęd jest zachowany, im większa poruszająca się masa, tym wolniejsza będzie prędkość. Zanim ten strumień powietrza zostanie przekierowany na ziemię, będzie to duża masa przy niskiej prędkości, więc wzrost ciśnienia dla przekierowania będzie bardzo mały i szeroko rozłożony.

W przypadku nisko lecącego samolotu strumień powietrza skierowany w dół jest znacznie bardziej skoncentrowany, co prowadzi do większego wzrostu ciśnienia na ziemi. (słowo kluczowe „efekt gruntu” i rzeczy widoczne na zdjęciu F18 powyżej).

Buoyancy pływaka w basenie:

To jest nieco prostsze - nie ma potrzeby sprawdzania sald momentum. Ziemia będzie musiała wspierać wszystko, co znajduje się w basenie, w przeciwnym razie basen przyspieszyłby w kierunku środka ziemi. Analogicznie, można postawić garnek z wodą („model basenu”) na wadze, a następnie dodać jabłko („model pływaka”) i sprawdzić, co pokazuje skala w obu przypadkach.

A co, jeśli w wodzie basenu leci samolot?
AilioekdjzCMT A * Subaplan? *
@Peter-ReinstateMonica Załóżmy, że istnieje samolot, który nie używa pływalności, ale używa siły nośnej do latania po wodzie.
@enbinzheng „Samolot” naciska na płyn (wodę, powietrze, metaliczny wodór) znajdujący się pod skrzydłem.To właśnie jest winda *.
@enbin zheng, pływalność zapewnia również siłę nośną.Różnica w stosunku do statków cięższych od powietrza polega na tym, że winda jest „dynamiczna”.A ten samolot byłby wtedy "wodolotem" ... (serio - który istnieje i nazywa się wodolotem)
@enbinzheng: Zobacz także [poduszkowiec] (https://en.wikipedia.org/wiki/Hovercraft), który w bardziej oczywisty sposób wytwarza siłę nośną, przyspieszając opadanie powietrza, oraz [pojazd z efektem naziemnym] (https://en.wikipedia.org/ wiki / Ground-effect_vehicle), który w mniej oczywisty sposób wytwarza siłę nośną poprzez interakcję skierowanego w dół powietrza z pobliską powierzchnią.
@Peter-ReinstateMonica Okręt podwodny używający windy do latania po wodzie.
Skoro zajmujemy się dynamiką płynów, czy powietrze wypychane w dół nie wypycha również na zewnątrz?Oznacza to, że część ciężaru nie zostanie przeniesiona na ziemię, ale na boki.
@enbinzheng istnieje bardzo niewielka różnica między bytem „latającym” w powietrzu a bytem „latającym” w wodzie, powodem, dla którego używamy podnoszenia do latania w powietrzu i pływalności, aby unosić się w wodzie, jest fakt, że woda jest gęstsza o rzędy wielkości.powietrze, więc przemieszczenie ilości wody w celu wytworzenia wymaganej siły wznoszenia jest znacznie łatwiejsze niż przemieszczenie wymaganej ilości powietrza (patrz sterowce i balony na ogrzane powietrze dla odpowiednika okrętu podwodnego w powietrzu).Mógłbyś dość łatwo stworzyć łódź podwodną z ołowiu, włożyć do niej skrzydła i „przelecieć” przez wodę z podobną mechaniką… ale po co miałbyś to robić?
@Trotski94 Tylko latanie w wodzie można porównać z lataniem w powietrzu.Statek różni się od samolotu.Statki używają pływalności.Samoloty nie używają pływalności.
@enbinzheng Rzeczywiście, a jedyny powód, dla którego statki używają pływalności, a samoloty używają siły nośnej, to fakt, że wyporność jest funkcją przemieszczanej masy, a przy gęstości wody jest ** znacznie ** wyższa niż gęstość powietrza, jest ** daleko **łatwiej jest przemieścić wymaganą ilość wody dla danego zapotrzebowania na dźwig, niż wyprzeć wymaganą ilość powietrza przy podobnym zapotrzebowaniu na dźwig.Jest to główny powód, dla którego ** głównie ** używamy pływalności do wody, a podnoszenia do powietrza.Sterowce / balony na ogrzane powietrze unoszą się w powietrzu za pomocą sił wyporu, wodoloty unoszą się w wodzie za pomocą siły wyporu.Płyn to nie obchodzi.
@Trotski94 Czy samolot lecący w wodzie przeniesie na ziemię większą siłę niż ciężar?
@enbinzheng Nie, to jest to samo, co latanie w powietrzu.Powietrze i woda są płynami i mają zastosowanie podobne mechanizmy.
@mars Tak, powietrze faktycznie jest „wypychane na boki” spod skrzydła, ale ponieważ pęd nie jest skierowany w dół, nie wpływa na siłę nośną.Na marginesie (# 1) to powietrze - na końcu skrzydła - ewoluuje w tak zwany wir na końcu skrzydła, a (# 2) jest przyczyną indukowanego oporu.
@Trotski94 Wydaje się, że masz rację.Ale jeśli podwodny samolot leci blisko ziemi, czy wywiera na ziemię większą siłę (lub uderzenie)?
@CarlBerger Powietrze, które popychasz w dół, nie przemieszcza się prosto w dół jak laser.To * było * częścią windy,
@enbinzheng nie, pomyśl o powietrzu odbijającym się od skrzydeł jako reflektorze lub latarce skierowanej w dół.Jeśli skierujesz pochodnię w ziemię z wysokości kolan, wiązka światła jest bardzo skoncentrowana i łatwa do zobaczenia.Jeśli skierujesz to samo światło ze szczytu budynku imperium, prawdopodobnie nie będziesz w stanie nawet zobaczyćwzór światła na ziemi stożek światła rozprzestrzenił się tak daleko, ale ta sama liczba fotonów wciąż uderza w ziemię, jest to podobna zasada z odchylaniem powietrza od skrzydeł (lub wody, jeśli byłeś pod wodą)
@Mars - tylko całkowity strumień powietrza w dół zapewni uniesienie w górę, niezależnie od wszystkich dziwactw, przez które przeszło to powietrze.O to chodzi w analizie objętości kontrolnej.
Barmar
2019-12-15 01:54:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wydaje się, że jest to zastosowanie trzeciego prawa Newtona: na każde działanie zachodzi równa i przeciwna reakcja.

Samolot leci, ponieważ powietrze pod nim wywiera siłę skierowaną ku górze na skrzydła.Istnieje również siła skierowana w dół z powietrza powyżej, ale kształt skrzydła wykorzystuje zasadę Bernouli, dzięki czemu siła skierowana w górę będzie większa.Siła wypadkowa jest skierowana w górę i musi być równa masie samolotu podczas lotu lub wznoszenia ze stałą prędkością w górę (będzie większa, gdy będzie przyspieszać w górę).

Dlatego skrzydła wywierają na powietrze pod nimi równą siłę skierowaną w dół.Każda objętość powietrza w podobny sposób wywiera siłę na objętość pod nią, docierając aż do ziemi.

W efekcie słup powietrza pod samolotem działa jak ogromne szczudła łączące samolot z ziemią.

Siła podnoszenia i siła ciężaru (m * g) są również równe podczas ciągłego wznoszenia lub opadania.W przeciwnym razie samolot ulegnie przyspieszeniu w kierunku windy (może to być np. Zakręt)
Dzięki za wyjaśnienie, zaktualizowałem.
Trzymaj się Newtona i nie dopuszczaj do tego przesądów.Skrzydła wypychają powietrze w dół, więc powietrze unosi skrzydła do góry.Aby podnieść skrzydła, powietrze musi pchnąć ziemię w dół.
Anthony X
2019-12-14 21:33:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Flying Aircraft

Logicznie: samolot jest wspierany przez reakcje z otaczającym powietrzem; powietrze jest podtrzymywane przez ziemię, więc tak, ciężar lecącego samolotu jest przenoszony na ziemię. Chociaż samoloty ze skrzydłami latają z powodu aerodynamiki, interakcje między cząsteczkami powietrza ostatecznie odzwierciedlają ciężar samolotu w ich interakcjach z ziemią. Im bliżej ziemi znajduje się statek powietrzny, tym efekt jest bardziej zlokalizowany (podczas przelotu samolotu zauważalne jest podmywanie); im wyższa wysokość, tym bardziej się rozprasza. To jest zmiana w zagadce „ ptaki w ciężarówce”.

Swimmer

Czy ciężar wody w basenie przenosi się na ziemię? Oczywiście tak.

Jeśli dodasz do basenu ilość wody równą wadze pływaka, czy zwiększy to przeniesienie ciężaru na ziemię? Oczywiście tak.

Jeśli dodasz pływaka do basenu, dlaczego inaczej potraktowałbyś dodawanie jego wagi? Nie masz.

Tak, tak, ciężar pływaka przenosi się na ziemię. Jednak ponieważ woda jest płynem, ciężarek nie jest przykładany bezpośrednio pod pływakiem; jest równomiernie rozłożony na całej dolnej powierzchni.

Jeśli basen jest typu, który ma stały poziom wody, pływak wypiera część wody z basenu, a woda w ilości odpowiadającej jego ciężarowi jest przenoszona do zbiornika przelewowego.
@Jasen OK, więc pewna ilość wody przepływa do zbiornika przelewowego, ale to odwraca uwagę od kluczowego punktu: masa pływaka staje się częścią masy zawartości basenu, w ten sposób przyczynia się do całkowitej masy wody, a zatem jest reprezentowana przez siły wywierane przez wodędo dolnej powierzchni basenu.
Lawnmower Man
2019-12-15 04:57:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Obudowa samolotu

Przeprowadźmy eksperyment myślowy: co się stanie, jeśli zwiększymy liczbę samolotów w powietrzu, aż zasłonią one niebo 1? Jeśli ciśnienie przenoszone na ziemię nie powstrzymuje ich, to co? Czy samo powietrze ma jakąś magiczną bezwładność, która pozwala mu zawieszać samoloty bez przekazywania siły? Czy gęstość tego magicznego powietrza ma znaczenie? Czy moglibyśmy rozrzedzić atmosferę i nadal utrzymywać tę „skorupę samolotu”?

Zróbmy to. Połóżmy wszystkie samoloty na ziemi i pokryjmy powierzchnię pasem startowym, żeby samoloty toczyły się na kołach. Czy zgadzamy się, że ziemia ich trzyma? Teraz stopniowo dodawajmy powietrze, aż oderwą się. Zauważ, że gdy ich prędkość wzrasta i generują siłę nośną, zawieszenie będzie utrzymywać coraz mniej masy samolotu. Skąd się bierze ta winda i na co się napiera? Koła naciskają na ziemię, więc jeśli powietrze nie naciska również na ziemię, musisz przywołać jakąś magię, aby powiedzieć nam, co robi powietrze inaczej niż koła, aby przeciwdziałać grawitacji.

Efekt ziemi

Teraz okazuje się, że winda blisko powierzchni robi coś specjalnego, zwanego efekt ziemi. Ten wzrost siły nośnej jest tak wyraźny, że całe pojazdy zostały zbudowane, aby to wykorzystać. Jednym z największych takich "samolotów" był zbudowany przez Rosjan ekranoplan. Dramatyczny obraz F-18 ślizgającego się po oceanie przez @ Dale'a wygląda niesamowicie, ale nie oznacza bezpośrednio efektu ziemi, ponieważ wiemy, że te odrzutowce mogą latać na wysokości dziesiątek tysięcy stóp. Zważywszy, że ekranoplan nie mógł nawet wznieść się 100 'w powietrze, ponieważ jest całkowicie zależny od efektu ziemi, którym jest zwiększona siła nośna pchająca powietrze na pobliską powierzchnię (jak zwykle ziemia) .

Ucieczka

Teraz, jeśli masz duży metalowy talerz i próbujesz unosić go w basenie, jeśli płyta dokładnie pasuje do powierzchni basenu, woda powinna być w stanie go utrzymać. Ale co, jeśli talerz nie dokładnie pasował do kształtu basenu? A co by było, gdyby miał w sobie dziurę? Cóż, oczywiście zatonęłoby, a woda trysnęłaby z każdego znalezionego otworu. Huh.

Pomyślmy więc o tym przez chwilę. Grawitacja ściąga talerz w dół, wraz z wodą. A cząsteczki wody delikatnie podskakują blisko siebie, przeważnie nie idąc za daleko 2. Ale kiedy talerz z otworem zaczyna tonąć, nie mamy tylko metalu pchającego wodę, która pcha na ziemię. Mamy też metal pchający wodę, popychający strumień wody, który wystrzeliwuje w górę , przeciwnie do kierunku ruchu płyty!

Technicznie rzecz biorąc, spadająca metalowa płyta nie przyspiesza bezpośrednio żadnych cząsteczek wody w górę. Przeciwnie, płyta zwiększa ciśnienie na wodę powyżej ciężaru grawitacyjnego, a cząsteczki wody po prostu uciekają dowolną swobodną ścieżką, jaką mogą znaleźć. Fakt, że ciecze nie zachowują swojego kształtu, pozwala im przekształcić siłę działającą w dół płytki w siłę skierowaną do góry na niektóre cząsteczki wody. Tak więc, chociaż większość ciężaru talerza jest przenoszona przez wodę na dno basenu, część w rzeczywistości powoduje ucieczkę wody z basenu.

W ten sam sposób, gdyby nasza „powłoka samolotu” „unosiła się” w naszej atmosferze, ale nie była szczelna, wówczas część siły nośnej faktycznie zmierzałaby w kierunku wtłaczania powietrza między pęknięcia i przyspieszania z dala od ziemi . Więc nawet jeśli większość siły musi ostatecznie dostać się na ziemię, aby utrzymać ciężar samolotów, śliska natura gazów sprawia, że ​​nie możemy skierować całej siły nośnej dokładnie w dół.

Uwaga: cała masa samolotów musi ostatecznie zostać przeniesiona na ziemię, w przeciwnym razie nie będą one w stanie utrzymać lotu poziomego.Jednak „ciężar” samolotu także powoduje przenoszenie sił również we wszystkich innych kierunkach, w tym w górę .

Uwagi

1 Zignorujmy fakt, że nie ma możliwej ścieżki lotu dla wszystkich tych samolotów, zakładając prosty i poziomy lot lub że nie pokrywają one idealnie powierzchni kuli lubże efekty aerodynamiczne uniemożliwiłyby im latanie tak blisko siebie itp. Po prostu udawaj, że są krowami o kształcie kulistym.

2 Gdyby szli daleko, zauważyłbyś je jako prądy, chociaż dyfuzja barwnika w basenie powinna pokazać, że pojedyncza cząsteczka może w końcu przedostać się przez basen,tylko z ruchu Browna.

WGroleau
2019-12-14 23:30:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Krótka wersja: ciężar atmosfery, oceanów i wszystkiego, co w nich się znajduje, naciska na ziemię.Obejmuje to samolot, latający lub nie.

Jeśli pływak pływa, czy będzie miał większy nacisk na dno?Czyli dno jest bardziej obciążone?
Jeśli wejdę do oceanu, natychmiast dziewięćdziesiąt kilogramów zostanie przeniesionych z lądu do oceanu.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...