Czy przyciągam Plutona?
Antonio Aguilar
2015-08-16 06:15:48 UTC

Moje pytanie jest proste: jak mówi tytuł, czy wywieram siłę na przykład na Plutona , chociaż jest to bardzo mała siła, ona tam jest, prawda ?

A może pójdźmy dalej: Czy wywieram siłę grawitacji na wszystko w tym wszechświecie , na przykład na najdalszą galaktykę, jaką znamy?

Ściśle powiązane: [grawitacyjne oddziaływanie Plutona na osobę na powierzchni Ziemi?] (Https://physics.stackexchange.com/q/24309/)
dmckee --- ex-moderator kitten
2015-08-16 06:20:59 UTC

Podczas gdy atomy tworzące twoje ciało wywierają siłę grawitacji na bardzo odległe obiekty, ty jako istota wywierasz siłę grawitacji tylko na obiekty w odległości około 14 lat świetlnych (zakładając, że wiek pokazany w twoim profilu jest prawidłowy).

Ponieważ „prędkość grawitacji” to prędkość światła. A w kierunku zewnętrznej krawędzi tej sfery siły są kontrolowane przez twoją masę urodzeniową, a nie przez twoją aktualną masę.

Odkładając wszystkie żarty na bok, ta odpowiedź jest ** po prostu błędna **.Pokazuje, że trzecie prawo Newtona nie może być utrzymane w swojej klasycznej formie w teorii relatywistycznej.Dla dwóch ciał znajdujących się w odległości wielu lat świetlnych nie mogą istnieć jednocześnie równe i przeciwne siły, które wywierają na siebie (grawitacyjnie lub w inny sposób);musiałby to być jeden obiekt z przeszłości wchodzący w interakcję z drugim obecnie * i odwrotnie *, co stwarza różnego rodzaju problemy, jak wspomniano w komentarzach.Zamiast tego należy użyć półproduktu (grawitacyjnego) _pola_, z obiektami natychmiastowo oddziałującymi z nim.
@MarcvanLeeuwen, czy możesz rozszerzyć to na odpowiedź?
@MarcvanLeeuwen Ludzie bawili się opóźnionymi teoriami Newtonina i mają kilka interesujących właściwości (jak na przykład wciąż generowanie orbit eliptycznych).Oczywiście w pełnej teorii relatywistycznej polem gry jest czasoprzestrzeń.I z pewnością język jest nadwyrężony, gdy próbuje się wyrazić te relacje.Komentarz J-S na temat miejsca przyciągania jest oczywiście strzałem w dziesiątkę.
@IvoBeckers Masz całkowitą rację.Jego masa istniała na ziemi na długo przed jego narodzinami, choć w innych formach i znacznie bardziej rozproszonym sensie, ale istniała.Przypominam wszystkim, że Ziemia nie staje się cięższa za każdym razem, gdy ktoś się rodzi ...
Ta odpowiedź, choć podnosi kwestię, która może być interesująca dla PO, ** jest po prostu błędna **.Pytanie nie brzmi: „Czy moje ciało wpływa teraz na Plutona ** teraz **?”Pytanie brzmi, czy wpływa na Plutona.
(Chciałem powiedzieć bardziej ogólnie: „Q nie pyta„ Czy moje ciało wpływa teraz na odległe ciała ** teraz **? ”… W rzeczywistości pytanie brzmi„ Czy moje ciało wpływa na odległe ciała? ”Oczywiście, Pluton jestpod ręką.)
„prędkość grawitacji” to prędkość światła… Naprawdę?
@SarveshMishra Zobacz http://physics.stackexchange.com/search?q=speed+of+gravity+is%3Aq, a zwłaszcza http://physics.stackexchange.com/questions/201191/has-the-speed-of-gravity-został-zmierzony-eksperymentalnie-jak?
@JoeBlow tak naprawdę pytanie dotyczy tego, jak daleko sięga wpływ.Przytacza dwa interesujące przykłady.Ponieważ prędkość światła łączy czas i przestrzeń, zamieniając kwestię daleko w kwestię tego, kiedy jest całkiem rozsądna.Jednak wydarzenie urodzenia jest mniej uzasadnione, ponieważ jest nieistotne grawitacyjnie.Gdybyśmy teraz mówili o tym, kiedy twoja masa została przekształcona z energii w masę ...
Pluton jest oddalony tylko o 4,5 godziny światła ** **.
@JoeBlow - Są dwa pytania: czy moje ciało wpływa na Plutona i czy wpływam na wszystko we wszechświecie.Odpowiedź najpierw rozróżnia atomy składowe w twoim ciele i „ty” jako całość.Zajmując się tylko swoimi atomami, stwierdza, że wpływ ten rozciąga się na duże odległości (w efekcie znacznie większe niż 14 lat świetlnych).Nawet mając do czynienia z „tobą” jako bytem, zauważa, że wpływ rozciąga się na 14 lat świetlnych.Ponieważ Pluton jest znacznie bliżej, wynika z tego, że ciało PO ma wpływ na Plutona i odpowiada na ograniczone pytanie, które zadasz.
@dmckee, * „Ludzie bawili się opóźnionymi teoriami Newtonina i mają kilka interesujących właściwości (np. Wciąż generują orbity eliptyczne).” * Myślę, że opóźnione siły prowadzą do spiralnych, nie zamkniętych orbit eliptycznych.Czy mógłbyś dodać odniesienie do artykułu poświęconego opóźnionym teoriom Newtona?
@JánLalinský Jestem teraz z dala od swojej biblioteki, więc minie trochę czasu, zanim będę mógł nawet szukać takiego odniesienia, ale ... dlaczego miałbyś oczekiwać zachowania spiralnego, biorąc pod uwagę, że opóźnienie obecne w Układzie Słonecznym trwa minuty lub godziny?
@dmckee Ponieważ para naładowanych cząstek doświadczających wzajemnych opóźnionych sił schodzi po spirali.Jednak opóźnione siły grawitacji mogą być inne.
@jan Klasycznie oczekiwana niestabilność atomu pochodzi z promieniowania wywołanego przez przyspieszający elektron, a nie z opóźnienia siły.
Niestabilność atomu @dmckee, jest interesującą kwestią związaną zarówno z promieniowaniem, jak i opóźnieniem siły, ale teraz interesują mnie wspomniane opóźnione teorie Newtona.Opóźnione oddziaływania elektromagnetyczne między dwoma naładowanymi cząstkami prowadzą do spirali, patrz artykuł Synge, * On the Electromagnetic Two-Body Problem *, http://www.jstor.org/stable/97589 Byłoby interesujące, gdyby analogiczny model grawitacyjny zachowywał się inaczej.
@dmckee, Teraz, gdy minęło trochę czasu, 4 miesiące, czy jesteś teraz w pobliżu swojej biblioteki?Czy możesz więc podać jakieś odniesienie?
@JánLalinský Hmm ... przepraszam za duże opóźnienie.Po tym, jak mój wstępny odczyt nie przyniósł odniesienia, spodziewałem się, że odłożyłem problem na bok.Nadal nie znalazłem tego, o czym myślałem, że sobie przypomniałem i mogę się mylić.Jednak znalazłem się https://arxiv.org/abs/1501.07572.Autor tego przedruku nie ma żadnej afiliacji, a artykuł jest niewymieniony, więc waham się, czy na nim polegać, ale powołuję się na odniesienie I. J. Good.w * Amer.J. Phys *, 43: 640-41, 1975 jako wykazujące brak spirali.Nie mam teraz czasu, żeby zająć się tą sprawą.
@dmckee, dziękuję za odniesienie, wyrażenie siły grawitacji użyte przez autora jest interesujące, ponieważ jest kowariantem Lorentza, ale brakuje mu warunków 1 / r.Wydaje się to sugerować, że w przeciwieństwie do teorii EM można mieć relatywistyczną teorię interakcji z opóźnieniem, ale bez promieniowania, więc układ dwóch ciał może być stabilny.
@JánLalinský, poprawny problem dwóch ciał w ogólnej teorii względności rzeczywiście spiralnie do wewnątrz z powodu promieniowania grawitacyjnego.Czas wdechu jest dłuższy niż wiek Układu Słonecznego i mniejszy efekt niż perturbacje innych planet, więc wszyscy go po prostu ignorują.Odkrycie promieniowania grawitacyjnego w wyniku łączenia się czarnych dziur jest dowodem na to, że tak się dzieje.
dotancohen
2015-08-17 17:35:29 UTC

Masa, która tworzy twoje ciało i wszystko w twoim ciele, przyciąga Plutona. Gdybyś nie istniał, masa ta przybierałaby inne formy i nadal przyciągałaby Plutona w tej samej ilości . Nie chcę urazić, ale wiesz, skąd pochodzi cała twoja masa i dokąd zmierza. Prawdopodobnie byłby w jednej z tych form, gdybyś nie został poczęty i nadal przyciągałby Plutona. Na Plutona nie ma wpływu fakt, że żyjesz w żaden sposób.

Załóżmy, że masz masę 60 $ \ \ mathrm {kg} $ . Pluton jest oddalony o $ 7,5 \ times 10 ^ 9 \ \ mathrm {km} $ , czyli 4,5 godziny świetlnej. Masa Plutona wynosi 1,3 $ \ times 10 ^ {22} \ \ mathrm {kg} $ .

Siła, którą przyciągasz Plutona (i Pluton przyciąga) to: \ begin {align} F & = G \ frac {M_1M_2} {d ^ 2} \\ & = \ left (6,7 \ times 10 ^ {- 11 } \ \ mathrm {m ^ 3 \ kg ^ {- 1} \ s ^ {- 2}} \ right) \ frac {60 \ \ mathrm {kg} \ left (1.3 \ times 10 ^ {22} \ \ mathrm {kg} \ right)} {\ left (7,5 \ times 10 ^ {12} \ \ mathrm m \ right) ^ 2} \\ & = 9,2 \ times 10 ^ {- 13} \ \ mathrm N \ end {align } Dla porównania jest to siła, z jaką około 100 bakterii wywierało na twojej dłoni, gdybyś je trzymał.

Chociaż inne plakaty wspominają o twoim świetle - stożek, wątpię, czy twoja masa różni się znacznie w ciągu 4,5 godziny. Technicznie rzecz biorąc, siła, jaką wywierasz na Plutona w tej chwili , to twoja masa sprzed 4,5 godziny. Nie jedz ani nie chodź do toalety przez 4,5 godziny, a wszystko będzie dobrze.

DOSKONAŁA odpowiedź!Sugeruję, żebyś zechciał dokonać jednej małej zmiany: „* Na Plutona nie ma wpływu fakt, że żyjesz w żaden sposób, ** chyba że opuścisz planetę lub nie wymyślisz technologii sztucznej grawitacji **”.:)
„Na Plutona nie ma wpływu fakt, że żyjesz w jakikolwiek sposób” nie może być do końca prawdą, prawda?Fakt, że żyję, umożliwia mi przechodzenie po salonie, co wpływa na pole grawitacyjne.Więc @O.M.Y.Komentarz należy nieco rozszerzyć od „chyba, że opuścisz planetę” na „chyba że poruszasz się w inny sposób niż poruszałyby się elementy twojego ciała”.
O ile nie jesteś [Alanem Sternem] (https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Stern), podtrzymuję twierdzenie, że na Plutona nie ma wpływu fakt, że żyjesz w żaden sposób!
@WillO Ale jakiekolwiek zmiany, jakie wprowadzasz w środku masy Ziemi, zostaną odpowiednio skompensowane przez niewielkie zmiany orbity Ziemi, prawda?Utrzymanie środka masy w tym samym punkcie?
Punkt @Joe: zajęty.Ale wtedy ten sam argument powinien mieć zastosowanie, nawet jeśli opuścisz ziemię, prawda?
@WillO Cóż, jeśli całkowicie opuścisz Ziemię, to Ziemia przestanie nadrabiać twoje zmiany, prawda?Przyznaję, że nie jestem fizykiem ...
@O.M.Y.Nie miałoby znaczenia, czy opuścisz planetę, czy nie ... a skoro to jest * fizyka *, zostawmy z tego sztuczną grawitację, hmmm?
@joe:, ale * coś * nadrobi zmiany ...
Pokarm, który zje (lub odchody, które straci) w ciągu 4,5 godziny już ma wpływ na plutona.Nic się nie zmienia poza pozycjonowaniem, które miałoby znacznie mniejszy wpływ niż 100 bakterii na dłoni.
Pożywienie, które zjada ostatecznie zawiera energię słoneczną, która ma wpływ masy / grawitacji (lub masy / sosu) na Plutona.Odkąd ta energia przeniosła się ze Słońca na Ziemię, jej wpływ na Plutona prawdopodobnie zmienił się na tyle, by zrobić jakąś różnicę, przynajmniej w porównaniu ze 100 bakteriami.Albo może nie.Jak grube są twoje bakterie?
Pluton znajduje się 4,5 godziny stąd, ale fale grawitacyjne przemieszczają się z prędkością światła od człowieka do Plutona iz Plutona do człowieka.Dlatego „spotykają się” po 4,5 / 2 = 2,25 godziny, a nie 4,5 godziny.
@RaduMurzea - Kiedy fale grawitacyjne spotykają się, fale te mogą wpływać na siebie nawzajem (efekty typu interferencyjnego), ale nie na obiekty, z których pochodzą.„Pociągnięcie” każdego obiektu musi dosięgnąć drugiego obiektu z pełnej odległości.
Dowiesz się, kiedy Pluton zacznie orbitować wokół Urana
@dotancohen Nie zgadzam się, że to nie dotyczy Plutona.Jeśli weźmiesz pod uwagę teorię chaosu, siła grawitacji PO może mieć pewne konsekwencje w długim okresie w porównaniu z sytuacją, gdy nigdy się nie urodził
To powiedziawszy, jeśli transfer pędu jest zbyt mały, jak wskazano w odpowiedzi hrabiego Iblisa, teoria chaosu może nie wchodzić w to
Afaik musi przynajmniej oddychać, inaczej nie byłby w stanie dokonać następnego pomiaru.:-)
Count Iblis
2015-08-17 23:59:58 UTC

Zróbmy to pytanie bardziej operacyjnie, pytając, czy możesz zmienić stan Plutona, wybierając coś tutaj. Jak wspomniano w innych odpowiedziach, Pluton odczuwałby tę samą siłę z powodu twojej masy, nawet gdybyś nie istniał, ponieważ materia, z której się składasz, i tak byłaby obecna na Ziemi. Jednak nadal możesz zdecydować się na określony sposób poruszania się i rozważyć wpływ takiego wyboru na Plutona.

Jeśli się poruszasz, odległość między tobą a Plutonem zmienia się, jeśli odległość zmienia się z $ d $ na $ d + u $, siła ulegnie zmianie. Jeśli $ F (r) $ jest wielkością siły wywieranej przez ciebie na Plutona, to mamy:

Jak wskazali w komentarzach Dana i SchighSchagha, musimy również wziąć pod uwagę, że Ziemia porusza się w przeciwnym kierunku (w rzeczywistości jest to tylko część Ziemi ponieważ nie można go traktować jako sztywnego obiektu, ale to nie ma znaczenia), środek masy nie zmienia się, podczas gdy zmiana siły wywieranej na Plutona w wyniku wszystkich zmian spowodowanych przez skok jest pierwszego rzędu w $ u $ ze względu na zmianę środka masy. Tak więc, jak zauważył SchighSchagh, nie ma wkładu netto pierwszego rzędu.

Wiodący wpływ na Plutona wynika zatem z członu drugiego rzędu. Udział wynikający z odrzutu Ziemi można następnie zignorować, ponieważ przemieszczenie podniesione do kwadratu pomnożone przez masę Ziemi jest teraz stłumione przez stosunek mas Antonio i Ziemi w stosunku do wkładu Antonio. Mamy więc:

$$ F (d + u) - F (d) \ ok. 3G M _ {\ text {Pluto}} M _ {\ text {Antonio}} \ frac {u ^ 2} {d ^ 4} $$

Aby być precyzyjnym, musimy wziąć pod uwagę, że zmiana siły doświadczanej teraz przez Plutona wynika z wartości $ u $ około 4,5 godziny temu, więc musimy użyć tak zwanej „opóźnionej” wartości zmienna. Załóżmy więc, że Pluton znajdzie się nad głową za 4,5 godziny od teraz i skoczysz na wysokość $ h $. Zmienna $ u $ jako funkcja czasu będzie wówczas dana wzorem:

$$ u (t) = - \ sqrt {2 gh} t + \ frac {1} {2} gt ^ 2 $$

dla $ 0 \ leq t \ leq \ frac {2 \ sqrt {2 gh}} {g} $

Składnik pędu Plutona w kierunku od Ziemi będzie w ten sposób wzrasta w wyniku skoku o:

Wprowadzenie liczb tutaj daje:

$$ \ Delta P _ {\ text {Pluto}} = 7,9 \ times10 ^ {- 39} \ frac { M _ {\ text {Antonio}}} {60 \ text {kg}} \ left (\ frac {h} {\ text {meter}} \ right) ^ {\ frac {5} {2}} \ text {Ns } $$

Wygląda więc na to, że na Plutona występuje bardzo mały, ale rzeczywisty fizyczny wpływ. Jednak w przypadku przeniesienia bardzo małej ilości pędu stan fizyczny systemu może w rzeczywistości wcale się nie zmienić. Wynika to z faktu, że pęd układu nie ma dokładnej wartości ze względu na mechanikę kwantową. Dobrym przykładem, w którym można zobaczyć ten efekt w działaniu, są pewne warianty eksperymentu z podwójną szczeliną, w którym fotony przechodzące przez szczeliny będą odbijane od luster, zanim uderzą w ekran. Gdyby nadanie pędu zwierciadłom zmieniło fizyczny stan lustra lub reszty wszechświata, to wzór interferencji zniknąłby, ponieważ informacja o ścieżce, którą pokonał foton, w zasadzie będzie istnieć. Ale w takich eksperymentach wzór interferencji pozostaje widoczny, co jest eksperymentalnym dowodem na to, że stan fizyczny reszty Wszechświata w rzeczywistości nie zmienia się pomimo transferu pędu.

Aby sprawdzić, czy ten efekt jest istotny, należy aby dać przybliżony kwantowy opis środka ruchu masy Plutona. Oczywiście, gdyby Pluton znajdował się w stanie własnym pędu, niewielka zmiana pędu spowodowałaby zmianę jego stanu fizycznego, ale oczywiście Pluton nie jest w takim stanie. Dobre przybliżenie uzyskuje się w następujący sposób. Pluton nie jest izolowanym obiektem, pobiera energię ze Słońca, jego powierzchnia ma około 30 K.Możemy więc go zamodelować, zakładając, że wszystkie stopnie swobody Plutona znajdują się w kąpieli termicznej o temperaturze 30 K, a jeden z te stopnie swobody są jego środkiem ciężkości. Dzieje się tak, że z powodu interakcji z kąpielą termiczną, kwantowo-mechaniczna niepewność pędu środka masy jest ograniczona do około:

$$ \ Delta P_ \ text {QM} \ ok \ sqrt {M _ {\ text {Pluto}} k T} = 2.3 \ text {Ns} $$

Tak więc środek masy można przedstawić jako opisywany przez nieznaną funkcję falową, która w przestrzeni pędu ma typową szerokość kilku niutonosekund. Ponieważ jest to znacznie większe niż przeniesiony pęd, stan, w jakim byłby, gdybyś nie wykonał skoku, a stan, w którym się znajduje z powodu skoku, ma nakładanie się prawie identyczne z 1. Aby stan zmienił się jednoznacznie, nakładanie się między dwoma stanami powinno wynosić zero. Jeśli chodzi o prawdopodobieństwo, można powiedzieć, że Pluton nie wykryje, czy skoczyłeś, z prawdopodobieństwem prawie 1.

Czy „Ns” niutonosekund?
@TrevorAlexander Tak, jest to niutonosekund.
Niezła odpowiedź!Ale być może będziesz musiał wziąć pod uwagę problem n-ciał ...
Miły.Odpowiedź Fermiego na pytanie w stylu pop-science.
Jest tylko jedna rzecz, którą mogę powiedzieć w odpowiedzi na tę odpowiedź… Whoooaa dooood!:)
Zgadzam się z @Dan.Gdy skaczesz w kierunku Plutona, Ziemia jednocześnie „skacze” w przeciwnym kierunku.Ponieważ zachowany jest środek masy układu Ziemia-Antonio, tak samo jest z przyciąganiem układu Ziemia-Antonio na Plutona.
@SchighSchagh Zgadzam się, zaktualizowałem odpowiedź.
To piękna, przemyślana odpowiedź.Takie odpowiedzi sprawiają, że jestem na fizyce.
Taka niedoceniana odpowiedź.
@SchighSchagh * „Ponieważ środek masy układu Ziemia-Antonio jest zachowany, tak samo jest z przyciąganiem układu Ziemia-Antonio do Plutona” * Jest ściśle prawdziwe tylko w przypadku symetrii sferycznej.W rzeczywistości powstaje malutki dipol, który ma niezerowy efekt (aczkolwiek zanika nawet w porównaniu z bardzo skromnym wpływem Ziemi na Plutona).
O.M.Y.
2015-08-16 19:53:23 UTC

Ty - a przede wszystkim materia , z której jesteś zbudowany - jesteś częścią Ziemi. 65% wody w twoim ciele było częścią oceanów, zanim się urodziłeś i będziesz znowu. Podobnie pozostałe 35% minerałów i innych substancji pochodzi z Matki Ziemi. Zatem jakikolwiek wpływ grawitacyjny, jaki masz, jest zarówno niedostrzegalny, jak i nieistotny w kontekście wpływu grawitacji na twoją planetę narodzin.

Teraz, gdybyś miał wziąć swoją masę i opuścić Ziemię i „stać” gdzieś indziej w Układzie Słonecznym (poza Plutonem) to prawdopodobnie miałbyś jakiś wpływ, ale znowu byłby on prawdopodobnie niezauważalny dla jakichkolwiek pomiarów, które możemy wykonać.

AKTUALIZACJA: niedawne odkrycie fal grawitacyjnych przypomniało mi o tym pytanie. Po ponownym przemyśleniu mojej odpowiedzi zdałem sobie sprawę, że muszę dodać mały dodatek ...

Chociaż nic w mojej pierwotnej odpowiedzi się nie zmieniło, czytelnik powinien również wziąć pod uwagę, że Ziemia jest ciągła utrata masy w tempie ~ 0,000000000000001 (~ 1,0E-15)% rocznie. Tak więc w skali roku Ziemia traci na Plutonie siłę przyciągania w skali femto, a wraz z nią osoba, która zadała pytanie, zyskuje nieskończenie mały ułamek siły przyciągania w stosunku do pozostałej masy Ziemi .

Dodatkowo ciało Plutona przechodzi takie same zmiany jak Ziemia, z wyjątkiem tego, że większość jego atmosfery jest zamarznięta, więc prawdopodobnie nabiera masy netto z dodanego pyłu kosmicznego. Tak więc w dalekiej przyszłości Pluton prawdopodobnie pociągnie Ziemię bardziej niż na odwrót. Do tego czasu pierwotne ciało pytającego będzie pradawnym, zniszczonym w czasie pyłem (wciąż stanowiącym integralną część masy Ziemi), a odpowiedź nadal pozostanie taka sama.

W pewnym sensie daje całość nowe spojrzenie na słowa Wszyscy jesteśmy prochem na wietrze.

Pytanie nie brzmiało, czy siła była wystarczająco duża, aby mieć znaczenie.Chodzi o to, czy w ogóle istnieje siła.
@Mast: Myślę, że (?) OMY miał na myśli to, że gdyby OP nigdy się nie narodził, siła działająca na Plutona byłaby taka sama, ponieważ cała materia składająca się na jego ciało nadal byłaby wokół, tylko w innym kształcie.Co jest słuszne, IMHO.
@nikie Nie mówię, że nie zgadzam się z jego tezą, to po prostu nie jest odpowiedź na pytanie.`Czy wywieram siłę na przykład na Plutona? On, jako osoba, a nie Ziemia.
@mast - Myślę, że odpowiedziałem na to twierdząco w drugim akapicie, ale tylko wtedy, gdy OP usunie się z miejsca pochodzenia.W przeciwnym razie ich wpływ jest nieokreślony w stosunku do całkowitej grawitacji Ziemi.
Fale grawitacyjne i grawitacyjne to dwie różne rzeczy ... Myślę, że miałeś na myśli to drugie.
Nie wiedziałem, że @Chair, dziękuję za korektę.Odpowiednio poprawię odpowiedź.
Fattie
2015-08-18 22:35:57 UTC

Antonio -

Jasne: twoja masa wpływa na Plutona.

Oto linia myśli, która może przybliżyć Ci tę niesamowitą koncepcję:

Ty prawdopodobnie zgodzisz się, że Ziemia jako całość wpływa na Plutona .. prawda?

Po prostu weź pod uwagę ziemię pociętą na małe kawałki, każdy o wielkości i masie ciebie ... powiedz 100 kg.

(Co zabawne… w rzeczywistości nie ma ich TAK WIELE. Jeśli oznaczysz je na trzech osiach, na każdej osi jest tylko około 50 milionów).

OK - wyobrażasz sobie Ziemię tyleż „utworów w stylu Antonio”. Rzeczywiście jest około 10e23 ALP (ALP == kawałek podobny do Antonio!).

Teraz wiesz i zgadzasz się, że to wszystko razem .. wpływa na Plutona. Zgadza się?

Więc jeśli przyjmiesz ten sposób patrzenia na rzeczy, prawdopodobnie łatwo zobaczysz, że - oczywiście - ty (ten konkretny ALP, którym jesteś ty!) Wpływa na Plutona.

W końcu byłoby śmieszne powiedzieć, że twoje ALP „nie” wpływa na Plutona, ale w jakiś sposób cała reszta ma. Zgadza się?

Więc to jest po prostu dobry sposób, aby przyjrzeć się takim „naprawdę zaskakującym” faktoidom, jak to, że twój konkretny ALP wpływa na Plutona.

A teraz jest naprawdę interesująca dodatkowa myśl. Dla mnie to całkowicie niesamowite , jak MOCNY , tak, powiedziałem MOCNY , tylko jeden ALP jest.

Zastanów się, jak cholernie duży jest Pluton i jak szybko się porusza. Niewiarygodne, wystarczy zbiór ALP, który mamy tutaj na Ziemi , aby faktycznie wpłynąć na Plutona. to ... zdumiewające.

Nawet nie wspominaj o słońcu. Słońce ma tylko około 10e28 ALP (mam nadzieję, że nie będzie ci tam gorąco!)

Ale - absolutnie niewiarygodne - Słońce może „rzucać” PLUTONEM, na miłość boską (Pluton to CAŁA PLANETA !!!!)… Słońce może wyrzucać Plutona w kółko ze zdumiewającą prędkością.

Wyobraź sobie, że teoretycznie masz drut lub coś, co mogłoby WYRZUTOWAĆ PLANETĘ WOKÓŁ. Mam na myśli to, że to orzechy, prawda?

Ale POTRZEBUJESZ TYLKO około 10e28 siebie, aby latać wokół Plutona - i to na tak niesamowitą odległość.

Tak, teraz odbijasz się wokół Plutona. To szaleństwo!

Myślę, że właśnie argumentowałeś, że to niesamowite, że kret małych rzeczy to wielka rzecz.
Heh - bez argumentów, kłótnie są łatwe.Trudno jest umieścić w głowach ludzi właściwe obrazy myślowe, tak aby mieli „ah hah!”chwile ... i zdaj sobie sprawę, że wielka rzecz to krec małych rzeczy!
Guill
2015-08-19 23:19:30 UTC

Prosta odpowiedź na oba pytania brzmi: tak , wywierasz siłę na Plutona i na wszechświat. Mówiąc prosto, mam na myśli, że kwestia Plutona jest traktowana jako problem „dwóch ciał” (i nic więcej). Tę odpowiedź uzyskuje się za pomocą wzoru podanego przez dotancohen.
W przypadku pytania o wszechświat powinno być łatwo zauważyć, że ten sam proces można zastosować do Ciebie i do każdego innego „ciała” we wszechświecie . Dlatego wywierasz siłę na każdą rzecz we wszechświecie proporcjonalnie do iloczynu twojej i innych mas i odwrotnie, jako kwadrat odległości między tobą a innymi masami.